تسلارو

مجله اینترنتی تسلارو انتشار دهنده اخبار روز و مقالات آموزشی و کاربردی حوزه فناوری اطلاعات، نرم افزار، سخت افزار، آی تی، تکنولوژی

تسلارو

مجله اینترنتی تسلارو انتشار دهنده اخبار روز و مقالات آموزشی و کاربردی حوزه فناوری اطلاعات، نرم افزار، سخت افزار، آی تی، تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

فناوری­های دیجیتال در هم اکنون تغییر‌و تحول فیس و ماهیت فضای کسب و فعالیت در دنیای امروزه میباشد. برخی کسب و امور توانسته اند با این تغییرات همگام شوند و بخش اعظمی دیگر باخت خورده اند. بخش اعظمی توانسته اند با توکل بر این تحولات عظیم و وسوسه انگیز، جور های کسب و فعالیت تازه تولید نمایند، استارتاپ ها براحتی توانسته اند کسب و شغل های پهناور را به معضل بکشند و اکثری دیگر که خویش را به موقع همگام نساخته اند ناکامی خورده و محو گردیده اند. 

ولی سوال مهم و آیتم دعوا اینجاست که چه چیزی توانسته میباشد کمپانی هایی پیروز را از آنهایی که ناکامی خورده اند متمایز سازد؟ سوال اساسی این میباشد که بنگاههای صنعتی چه‌گونه می بایست با تحول دیجیتال همگام شوند تا بتوانند آن را بطور اثرگذار رهبری کنند. مورد اساسی این میباشد که تحول دیجیتال حول محور تکنولوژی وجود ندارد بلکه به گفته آقای دیوید راجرز موضوعی استراتژیک میباشد که به سبک جدیدی از رهبری و اندیشه نیاز داراست. این خط مش یک طرز تازه برای تامل کردن میباشد در باطن نهاد های صنعتی و در بطن دور و اطراف کسب و عمل.

تحول دیجیتال نیاز به یک روئت کرد کلی از استراتژی کسب و عمل دارااست. تحول دیجیتال در بنگاهها به جای ارتقای ذیل تولید های فناوری داده ها به افزایش و ارتقاء سطح علم و نوع خیالی استراتژیک کسب و فعالیت متعلق میباشد . فناوریهای دیجیتال در 5 حوزه مهم از استراتژی بنگاهها می­توانند تحول تولید کنند. برای دستیابی به پیشرفت سازمانی، بخش اعظمی از اصول استراتژی و مقررات کسب و فعالیت در 5 حوزه مستلزم تحول و تغییر و تحول میباشند.

1- مشتریان : تکنولوژی دیجیتال می‌تواند نحوه رابطه با مشتری را تغییر تحول دهد.در بعدازظهر حاصر و طی یک ده سال قبل، شرکت کردن مشتریان نقش حساس و پراهمیتی را در برد کسب و عمل بازی می نماید و طریق تعاملات با مشتریان بصورت دو سویه میباشد. در بعد از ظهر دیجیتال مفهومی با اسم کانال مشتریان مطرح شده‌است. مشتریان در بعد از ظهر دیجیتال بطور پویا و فعال با یکدیگر و نیز با کسب و امور در رابطه و تعامل هستند. آن‌ها در قالب بسترهای دیجیتال بر هم دیگر تاثیر می‌گذارند و فی مابین این تعاملات شرکتها می‌توانند برندهای خویش را تشکیل دهند. ابزارها و تکنولوژیهای دیجیتال در درحال حاضر تغییر و تحول در طرز کاوش، یافتن، ارزشیابی، خرید متاع و به اشتراک گذاری تجربه نتیجه ها از آنان میباشد. با تغییرات دیجیتال نحوه جذب مشتریان نیز تغییر تحول مییابد، زیرا در اصل طرز جنبش مشتری و برخورد آن ها و نیز طرز تعامل با آن‌ها تغییر‌و تحول یافته میباشد.

2- رقابت: تکنولوژیهای دیجیتال در باب راه بنگاهها در رابطه رقابت تغییر تحول و تحولاتی را به وجود آورده میباشد. با ظهور تکنولوژیهای دیجیتال، صنعت های جدیدی به وجود آمده اند، مرزها و محدوده های صنعت های تغییر تحول یافته اند و رقابت در باطن مرزها و محدوده های یک صنعت وجود ندارد. تجارت و فعالیتهای صنعتی در قالب پلت فرمهای دیجیتالی تغییر و تحول صورت پیدا کرده اند.

3- اطلاعات: با ظهور تحولات دیجیتال، بیشترین تغییر‌و تحول در حوزه اطلاعات بوده میباشد. اطلاعات بخش اصلی و حیاتی تحول دیجیتال میباشند و در قالب یک بودجه غیر مشهود کلیدی امکان ساخت بها و مزیت رقابتی برای بنگاهها می‌نماید. برای مثال (Big Data) یا این که به عبارتی کلان داده پدیده ای مهم و حیاتی میباشد که در بستر انقلاب دیجیتال پدید آمده میباشد و می‌تواند سیل عظیمی از داده ها متنوع اقتصادی، اجتماعی، تجاری، تکنولوژیکی و غیره را پوشش داده و با امکان ویژه خویش در قالب تکنولوژی دیجیتال حجم عظیم داده ها را به طوری اثربخش مدیر و هدایت کرده و داده ها موءثر و پر کاربرد را برای تصمیم گیریهای استراتژیک سازمانها طبقه بندی کند.

4- ابداع: تکنولوژی دیجیتال بر راه‌های ابداع که به وسیله کسب و امور اعمال می شوند تحول ساخت نموده است. ایده های نو و خلاقانه به یاری و کمک تکنولوژی دیجیتال ریلکس خیس و سریعتر از مدام تست می‌شوند و از این روش صاحبان کسب و عمل می‌توانند برخورد بازار و برخورد مشتریان را از به عبارتی نخست به وضوح بدست آورند.

5- بها آفرینی: تکنولوژی دیجیتال بر نحوه تامل صاحبان بنگاهها درخصوص اخلاق بها برای مشتریان و بازار انگیزه نیز می‌تواند ساخت تحول نماید. از روش تحول دیجیتال و تکنولوژیهای انقلاب صنعتی چهارم، بنگاهها و کسب و امور می‌توانند خاطر بگیرند که چه‌طور بها خوی گردیده پیشنهادی خویش را بصورت پیوسته بروز رسانی نمایند و با حوزه کار خویش تطبیق دهند.

منبع : تحول دیجیتال چیست

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی